Het feit dat je geïnteresseerd bent in de Buitenschool, wil zeggen dat je nieuwsgierig bent, graag naar buiten gaat en wellicht open staat om out-of-the-box te denken.

Dat zijn de eigenschappen van de docenten/studenten die we nodig hebben om:

*   onderwijsland wakker te schudden;
*   de innovatie Buiten Leren in te zetten;
*   onderwijstoekomst te schrijven;
*   meer leerplezier te ontwikkelen voor de leerlingen.

Buiten leren is een ontwikkeling die gaande is, gelukkig maar want het is ondertussen wetenschappelijk bewezen dat kinderen beter leren wanneer ze meer bewegen. De Buitenschool is overtuigd dat we leerlingen mee naar buiten moeten nemen zodat leerlingen de ruimte hebben om te bewegen. Na een pilot op de LW Beekmanschool in ’s Hertogenbosch zijn meer mensen hiervan overtuigd geraakt. De school, ouders, docenten, Brabants Landschap, Koning Willem I college en de Pabo Fontys ‘s Hertogenbosch een partner die wil mee denken in de mogelijkheden van de Buitenschool voor de toekomst. De Buitenschool is in ontwikkeling, we zijn het curriculum aan het schrijven voor leerlingen, voor docententeams, contacten aan het leggen en het netwerk groter aan het maken.

Wij denken in mogelijkheden en dus is er ook ruimte voor jouw ideeën. Ga met ons mee op avontuur, ben innovatief en ontwikkel er op los. Wij kunnen je op basis van onze ervaring op het gebied van veranderprocessen, onderwijs en natuureducatie begeleiden naar een succesvolle ervaring met als rendement: meer leerplezier met een hoger rendement voor de leerlingen van je stage school. Voordelen voor jezelf zijn onder andere: je ontwikkelt nieuw inzicht in het behalen van leerdoelen buiten de klas, je ervaart dat je bestaande opdrachten kan vervangen in een andere omgeving, je ontwikkelt je vermogen om out-of -the-box te denken om je doelen te bereiken.

Hopelijk hebben we een klein vlammetje in je geraakt en sta jij stiekem al in vuur en vlam. We horen graag van je.

jose@stichtingdebuitenschool.nl

Twitter | Facebook